اندیشگاه مدیریت

سرآغاز

شنبه, ۱۹ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۴۵ ق.ظ

امروزه با ورود شتاب‌زده جهان به دوره‌ای که از آن به عصر اطلاعات تعبیر می‌شود، نظمی جدید در صحنه بین‌الملل رقم می‌خورد. این نظم جدید موجب دگرگونی نظام قدرت پیشین حاکم بر جهان شده است؛ به طوری که همه قوانین بازی تغییر یافته و انقلابی در ماهیت قدرت ایجاد شده است. منابع نظم جهانی که پیش از این شامل قدرت و ثروت بود تغییر یافته و بعد مهم‌تری با عنوان دانش به آن افزوده گردیده. دانایی در مقابل قدرت و ثروت قد علم کرده و تفاوتی فاحش را نمایان ساخته است. به گونه‌ای که نظم جهانی در الگوی جدید بر محور سومین عنصر یعنی دانایی تکیه زده است.

در نظام تولید ثروت نیز دیگر کارکرد بر مبنای قدرت عضلانی یا فناورانه کاربردی ندارد، بلکه این مبادله پیشرفته داده‌ها و اطلاعات الکترونیکی و تسهیم آزادانه دانش است که تولید ثروت می‌کند و قهرمان جدید عرصه قدرت، خلاقیت مبتنی بر اطلاعات است نه کارگر و کارفرما.

در همین راستا در این سایت تلاش داریم تا با ارائه مطالب کارکردی و دانش حاصل از تجارب عملیاتی، گامی هرچند کوچک را در جهت توسعه دانش کاربردی مدیریت در حوزه‌های مختلف مدیریت بازرگانی و دولتی برداریم و در این مسیر، نیازمند همراهی اساتید، دانشجویان و مدیران هستیم.

به امید فرداهای روشن برای ایران اسلامی

محمدرضا زرگر

19 اسفند 1391

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۱/۱۲/۱۹
  • ۲۳۲۳ نمایش
  • محمدرضا زرگر

نظرات (۱)

  • محمد حسین رحمتی
  • با سلام

    آیا امکان کپی کردن مطالب از سایت نیست یا من وارد نیستم؟

    ممنون

    پاسخ:
    سلام
    امکان کپی مطالب سایت با ذکر منبع مجاز می باشد
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی